12 راز از حقايق زندگي
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 9794
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 141
بازدید سال : 896
بازدید کلی : 9794
12 راز از حقايق زندگي


12 راز از حقايق زندگي

راز اول:
 

تمامي آنچه به منظور خوشحالي و خوشبختي واقعي بدان نياز داريم، در درون ماست.

راز دوم:

تصوير ذهني درست از خود، ما را به حقيقت زندگي هدايت مي کند. هر انساني يک تصوير ذهني از خود دارد که من کيستم و چه مي توانم انجام دهم. تصوير ذهني هر انساني، پايه اصلي شخصيت و رفتارهاي اوست. به عبارت ديگر تصوير ذهني ما از خود، نشانه اي از احساس فضيلت و بزرگي ماست و نشان مي دهد که چه کارهايي از ما ساخته است و چه کارهايي از ما ساخته نيست. انسان ها حقيقت زندگي را با تصويرهاي ذهني خود مي سازند. آري، تصوير ذهني زيبا از خود، موفقيت ها را مي سازد و موفقيت ها باعث بهتر شدن تصوير ذهني انسان از خود مي گردد. تصوير ذهني ما از خودمان، نمادي از مجموعه باورهاي ما در فضاي زندگي است.

راز سوم:
 

هدف زندگاني آن است که تمام توانايي هاي بالقوه خود را به عنوان يک انسان خود شکوفا بشناسيم و آنها را شکوفا کنيم و بهترين خويشتن خويش را از خود ظاهر کنيم و به بيشترين رشد و شکوفايي برسيم.

راز چهارم:
 

تغيير در وجود، نه تنها ممکن و ميسر است بلکه اجتناب ناپذير است زيرا تا ما تغيير نکنيم، زندگي مان تغيير نمي کند. انسان هاي سعادتمند مرتباً مي شوند و مي روند زيرا تا نشنوي، نمي شود و تا نروي، نمي رسي.

راز پنجم:
 

تمام مشکلات، موانع و مصايب زندگي، در واقع درس هايي هستند که به انسان مي آموزند و انسان را مي سازند. آنها فرصت هايي در لباس مبدلند. حتي گاهي مشکلات، الطاف خفيه خداوند هستند که باعث رشد و شکوفايي انسان مي شوند. پس آنها را گرامي بداريم و از آنها بياموزيم.

راز ششم:
 

تلقي ما از واقعيت، ساخته و پرداخته فکر و ذهن ماست. پس واقعيت هاي زندگي ما مي توانند با انديشه هاي ما تغيير کند. بنابراين مراقب انديشه هاي خود باشيم تا واقعيت زندگي مان را زيباتر کنيم.

راز هفتم:
 

ترس و ترديد، سرزندگي و نشاط را از انسان مي ربايد. با باورهاي عالي و توکل بر خداوند، هرگونه ترس و ترديد را از فضاي فکر خود دور کنيم و در وادي يقين و عشق، محکم و استوار به جلو برويم و زندگي پرحاصلي را در محضر خدا و کائنات خلق کنيم.

راز هشتم:
 

مادامي که خودمان را دوست نداشته باشيم و به خودمان عشق نورزيم، نمي توانيم به کسي عشق بورزيم و از عشق ديگران نسبت به خود بهره اي ببريم. پس گوهر عشق را ابتدا به خود تقديم کنيم تا بتوانيم مظهر عشق ورزي براي ديگران باشيم.

راز نهم:
 

تمامي ارتباطات ما با کائنات و ديگران، آينه هايي هستند که خود ما را نشان مي دهند و تمامي مردم، آموزگاران ما به حساب مي آيند پس با خودباوري و اعتماد به نفس، زيباترين رابطه ها را برقرار کنيم و از کليد طلايي ارتباطات، براي باز کردن هر در بسته اي در زندگي استفاده کنيم و موفق شويم.

راز دهم:
 

سعادت واقعي در زندگي، در نحوه عکس العمل ما در مقابل رخدادها و حوادث زندگي است نه در بخت و اقبال. بنابراين خود را مسؤول زندگي مان بدانيم و تقصير را به عهده ديگران نيندازيم تا بتوانيم با عکس العمل هاي مناسب، حقيقت زيباي زندگي را به واقعيت قابل قبول تبديل کنيم و به خوشبختي و سعادت برسيم.

راز يازدهم:
 

حقيقت زندگي، بر مبناي عشق الهي استوار است. انسان هاي موفق و کامياب، وجود خود را با عشق الهي، جذاب و منور مي کنند و با تقديم عشق به انسان هاي ديگر و به کل کائنات به زندگي سعاتمندانه اي مي رسند.

راز دوازدهم:
 

از آنجايي که انسان ها در مسير زندگي گاهي از اجراي درست قانونمندي هاي زندگي غافل مي شوند و با انديشه هاي غلط و القائات منفي ديگران، از مسير درست زندگي به بيراهه مي روند. بنابراين ارزيابي مستمر کيفيت زندگي و اصلاح لحظه به لحظه خود، مي تواند انسان را در مسير درست و رسيدن به حقيقت زندگي هدايت کند. زيباترين معيار ارزيابي کيفيت زندگي، اين است که در پايان هر روز، از خود سؤال کنيم که آيا من روز پرحاصلي داشتم و از لحظه هاي زندگي خود لذت بردم؟
*با اجراي درست رازهاي حقيقت زندگي به اين نتيجه مي رسيم که:
تمامي آنچه براي خوشحالي و خوشبختي واقعي در زندگي به آن احتياج داريم، هم اکنون از آن ما و در اختيار ماست و ما بايد به عنوان بندگان شايسته و شکرگزار در هر لحظه، هوشيارانه قانونمندي هاي رسيدن به حقيقت زندگي را اجرا کنيم تا بتوانيم از مواهب الهي استفاده کنيم و از لحظه هاي زندگي در مسير کمال لذت ببريم.



تعداد بازدید از این مطلب: 41
موضوعات مرتبط: رازخوشبختی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود